آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشور های پیشرفته اروپا هست که هر ساله تعداد زیادی مهاجر جهت ادامه تحصیل و یا کار می پذیرد. در این کشور حدود 90  دانشگاه دولتی در کنار آکادمی ها و پلی تکنیک ها دوره های لیسانس- فوق لیسانس ، دکتری و پست دکتری ارائه می دهند. در دانشگاه های ایتالیا :

دوره لیسانس در ایتالیا 3 سال در رشته های مهندسی

دوره فوق لیسانس 2 سال و

دوره دکتری 3 تا 4 سال  می باشد.

از میان این دانشگاه ها 14 عدد از آنها در رنک Qs در رتبه های زیر 500 قرار دارند که البته این رتبه کلی دانشگاه است و حتی در رتبه بندی مربوط به هر رشته این آمار بهتر نیز می باشد . در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا بپردازیم و نقاط قوت و ضعف انها را با شما در میان بگذاریم.


دانشگاه پلی تکنیک میلان Politecnico di Milano

شهر میلان از شهرهای شمالی ایتالیاست و فاصله اش تا رم، پایتخت ایتالیا، حدود ۵۰۰ کیلومتر است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیادر رشته های مهندسی می باشد . دانشگاه پلی تکنیک میلان جزو یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است و  با ۴۲ هزار دانشجو بزرگ ترین دانشگاه فنی ایتالیاست و با ثبت نام در آن می توانید دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را بگذرانید. این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه شهر میلان است.

این دانشگاه هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل کارشناسی ، ارشد و دکتری می پذیرد و به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر جهان می باشد .

در رشته های مهندسی دارای رتبه بالا

از نظر رفاهی مناسب

از نظر علمی قدتمند.


دانشگاه بولونیا  Università di Bologna

این دانشگاه که سال ۱۰۸۸ تاسیس شده یکی از اولین دانشگاه های دنیا و یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیاست. این دانشگاه شامل ۳۳ گروه آموزشی و ۱۱ مدرسه است و در رشته های کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، مهندسی و معماری، اقتصاد، مدیریت، و آمار، زبان خارجی، تفسیر و ترجمه، حقوق، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تجربی، داروسازی، بیوتکنولوژی، هنرو علوم انسانی خدمات آموزشی ارائه می دهد.

دانشگاه بولونیا در بین دانشگاه های ایتالیا ، دومین دانشگاه بزرگ ایتالیاست به طوری که حدود ۸۵ هزار دانشجو در ۲۳ دانشکده ی این دانشگاه  مشغول تحصیل هستند. با اینکه بیشتر رشته‌ها به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند، اما در آن رشته هایی به زبان انگلیسی هم پیدا می شود. البته در دانشگاه برای دانشجویان بین المللی دوره‌هایی برای آموزش زبان ایتالیایی برگزار می شود.


دانشگاه پیزا  University of Pisa

جدا از اینکه  شهر پیزا بیشتر از همه ما را یاد برج کج معروفش می اندازد اما این شهر یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ست و حتی نیمی از جمعیتش هم دانشجو هستند. حدود ۵۴ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیشتر آن ها از دیگر مناطق به اینجا آمده اند و تعدادی از دانشجویان نی بین المللی اند. این دانشگاه که در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده ۱۹ امین دانشگاه قدیمی دنیاست و شخصیت های معروفی مثل گالیله در این دانشگاه تحصیل کرده اند.


آموزش زبان ایتالیایی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.